A múlt héten ismét megkeresett Zsolt barátom, aki decemberben rátalált a blogomra.
Akkor nagyon sok Harley alkatrészt adott nekem ajándékba,
amit még azóta sem dolgozott fel a "memóriám"!!!!!
;-)
Itt van a folytatás...
Ezeket az alkatrészeket ismét ajándékba kaptam Zsolttól.
A mennyiségre és az értékre való tekintettel,
most személyesen, a saját autójával hozta el nekem 170 km-ről.
Igaz, neki is szüksége volt az én bal oldali blokk házamra,
azért mert az ő gyári Harley váltója ahhoz passzol.
Örömmel adtam oda neki!!
Ezt a 2007-es Softail főtengelyt azért adta, mert a két végére
meg van minden hozzá való alkatrésze és neki ezek feleslegben vannak.
Cserébe (mert egy ilyen főtengely ára kb: 300 ezer Ft) oda adtam az enyémet.
Egyszóval elcseréltük egymással a főtengelyünket és a bal oldali blokk házunkat.
Ezen felül még Zsolt ajándékba adott egy komplett, 2007-es Andrews vezérlést,
meg még a primer fogaskereket, menesztő szerkezettel, generátor forgórésszel és csavarokkal,
meg még 3 db olajcső csatlakozót.
Aminek kimondhatatlanul örülök!!!!
Az én, régi főtengelyem végeire hiányoztak az alkatrészek,
amik teljesen más kialakításúak lennének.
Így most már csak az olajpumpámhoz hiányzik 4 db fogaskerék,
illetve egy dupla megszakítós gyújtást kell még szerkesztenem,
és még valamilyen mágneses, lendkerekes töltést a világításhoz.
Ja, és rengeteget esztergáltatni, maratni, hegeszteni, köszörülni....stb.
De most már sokkal hamarabb elkészül a blokkom,
amit Zsoltnak köszönhetek!!
Ezt a hatalmas segítséget sosem fogom tudni viszonozni,
de remélem hogy minél hamarabb megtudom hálálni valahogyan!!
Ismét Nagyon Köszönöm Zsolt!
10 megjegyzés:
Lassan csak összejön!
...Hála a barátaimnak!!!
Viszont arra figyelj, hogy ha nem párban van (a sajátjával) a blokkfél akkor a csapágy fészkeket vonalba kell fúratni mert nem egytengelyű. Adódhat pár század eltérés és az sok bajt tud okozni.
Igazad lehet Bence!
Erre nem is gondoltam.
A jobb oldali 2003-as, a bal oldali meg 2007-es gyártás...
Meg elég ha csak azt veszem figyelembe hogy a yenkik nem ismerik még a tolómérőt sem, csak a collostokot!!!!
Holnap összepróbálom.
Kösz hogy szóltál!
Nagyon nem valószínű, hogy szemre észre lehet venni mivel századokról van szó, de az elég ahhoz hogy a főtengely ne merőleges legyen a hengerekre ami feszültséget kelt a csapágyakban, hajtókarban...
Ha meg szemre észrevehető akkor már a csoda sem segít, maximum egy nagyon jó esztergályos, aluhegesztő, cnc kezelő szakember.
A Pannónia alkatrészjegyzékben is mellé van írva, hogy csak párban rendelhetőek a blokkfelek pont emiatt.
6. oldal ötös és huszonkettes tétel.
http://seba.veteranmotor.com/irodalom/1_hengeres/P12_magyar_alkatresz_katalogus.pdf
Eddig még úgy néz ki hogy stimmel, ha meg néhány század van benne, akkor az tűréshatárba elmegy...
A csapágy igazából egy primitív külön álló, henger görgős nyomcsapágy..
Alapból van neki 2-3 tized kottyanása(!) Ez egy USAFOS!!!
De a legújabb gond nem is ez, hanem az hogy kiderült hogy hosszabb a lökete 10mm-rel...
Úgy hogy most még méricskélünk meg levelezünk Zsolttal. Hamarosan minden kiderül!
Addig is, Rock'n'Roll!!!
Úgylátom akkor kezd egyre izgalmasabb lenni. Talán hajtókart kéne zsugorítani a dugók szoknyájából pedig levenni annyit hogy ne érjen bele a hajtókarba meg a főtengely sonkáiba. Ugyanazon az elven mint a Ladáknál amikor a hosszúlöketű főtengelyt beleteszik az 1200-as vagy az 1300-as blokkba.
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=66
Hááát, ..olyan izgalmas mint egy chuck norris film!! ;-)
Eddig úgy néz ki hogy a jenki csak a dugót zsugorította le, felül is 5 mm-rel, és alul is 5 mm-rel. Az én dugómból felül nem enged 5 mm-t, viszont alul enged max: 5 mm-t.
Arra gondoltam hogy a hengert megemelem egy 5 mm-es vas tárcsával. A tőcsavarokon elég menet van. A lökőrudakat meg amúgyis átalakítom állíthatósra.
De az is lehet hogy használható állapotban vannak a gyári dugattyúi és Zsolt hamarosan elpostázza nekem. Akkor nem kellene semmit sem variálnom rajta.
Ez a zsigulis cikk nagyon durva!!
Ha passzol a furat akkor az a legjobb. Ha nem akkor pedig az alátét jóval egyszerűbb és olcsóbb mint a zsugorítás. El is felejtettem hogy levehető a henger a forgattyúsházról. Sok sikert hozzá.
Köszönöm!
..Meg a tippeket is!!
Megjegyzés küldése