...Hozott egy frissen festett és horganyzott, 1949-es Csepel első kereket,
félig-meddig beküllőzve.
A kérése az volt hogy centírozzam ki.
Rég nem vállalok már semilyen pénzes melót,
de a barátoknak nagyon szívesen megcsinálok ezt-azt ingyen is.
Főleg ha motorkerékpárról van szó.
Miután újra szétszedtem a küllőket,
és drótkoronggal lesúroltam a menetekről a horgany réteget,
kézzel oda-vissza addig tekergettem az anyákat minden eggyes küllőn,
amíg két újjal rá nem lehetett tekerni őket.
Ezután forgácsoltam egy speciális tengelyt az agyhoz,
hogy fel tudjam szabályozni a fék pofák helyét.
Amikor ezzel is elkészültem, hozzá fogtam a küllők helyes befűzéséhez.
Mivel, amikor megkaptam a kereket, eleve rosszul volt befűzve.
Az anyák pedig a horgany miatt félig sem mentek rá a menetre.
Féltem, hogy esetleg eltörhet egy-két küllő.
Végül, nekiláttam az eredeti megbízásnak, a kerék centírozáshoz.
Jobb híján, az eszterga késtartójába fogtam a saját készítésű tengelyt.
A szegnyereggel pedig bemértem a felni hullámzásának a mértékét.
Ruhaszárító csipeszekkel pedig megjelöltem azt/azokat a küllőket,
amelyiken feszíteni vagy lazítani kellett.
Remélem tetszeni fog Szábbésznek a végeredmény!!
1 megjegyzés:
Szerintem igen!
Megjegyzés küldése