2013. február 12., kedd

Egyedi Fathead gyújtás.

Ismét elővettem a nagy imakönyvem, vagyis a Zodiac motor alkatrész katalógust,
és hozzá fogtam a Harley gyújtásán gondolkozni...




A sok szilva pálinkától megerősödött agytekervényeimmel
rájöttem hogy az eredeti gyújtás eléggé el van 'baltázva.
Mivel úgynevezett "dual fire" módszert alkalmaznak,
ami azt jelenti hogy egy megszakító szolgálja mindkét henger gyújtását. 




Csak éppen a két dugattyú, nem egyszerre jár, de még nem is felváltva.
Ezért van az hogy a mit sem sejtő, laikus, jómódú, giccs-állampolgár 
megvásárolja a motort az üzletben, és nem érti hogy miért indul nehezen, 
illetve miért jár/durrog össze-vissza az új verda. 






Így hát hónapokon át, okoskodtam rajta hogy mi a megoldás.
Amikor megláttam az úgynevezett "single fire" módszert.
Vagyis, két megszakítót úgy kell elhelyezni az alaplapon,
hogy mindegyik megszakító pontosan adja a szikrát a megfelelő hengernek.
167,5 fokos szögben kell lennie egymástól a megszakítóknak.
Jelenleg ennyi van még kész az egyedi készítésű gyújtásból.




Nincsenek megjegyzések: