2013. január 26., szombat

Készül az új lengőnyergem 5. rész



Miután, a festett üléslemezem megszáradt, a - 5 °C-os műhelyemben,
az aljára szegecseltem egy nagyobb darab, 6 milliméter vastagságu bőrt.  




Amihez majd hozzá varrom a tetejét.
Utána, ráragasztottam valamilyen hulladékból kimaradt szivacsot.
Amíg a ragasztó száradt, addig beáztattam a felső részhez való bőrt,
forró vízben. (Körülbelül egy óráig.)



Majd, következett az "ács és tetőfedő" munka fázis...
:)









...A varrás helyén körbe szegeltem a két réteg bőrt. Ami 10,5 mm vastag!!!




Kályha felett egy napig szárítottam.






Száradás után is megmaradt a formája, és furnér lemez keménységű lett.






A szeggel ütött lyukakat kitágítottam egy saját készítésű, speciális szerszámmal,
ami tágítás közben még két irányban, ívesen besüllyeszti a lyuk széleit.
Ettől, lesznek az öltések majd szépek, olyan hatást keltve, mint ha bele mélyednének a bőrbe.
Végül, a varrás előtt még be sötétítettem a lyukak mentén egy kis bagarollal,
így majd úgynevezett "antik" hatású lesz, és még jobban kiemeli a fehér cérna színét.

Jöhet a női munka, ..a varrás!











Nincsenek megjegyzések: