2015. január 13., kedd

My new gas tank.



Mostanáig sokféle benzintankot szereztem már a motoromhoz,
de még ilyet nem is láttam élőben.
Pedig 1-2 éve Bence barátom is tanácsolta,
hogy Izh 56-os tank lenne jó nekem.
Akkor még nem vettem komolyan a szavait,
de most már belátom, igaza volt!!
Bocs, Bence... király vagy!! :)




Múlt héten Jónás barátom adott egy Izh 56 benzintankot,
és nagyon tetszik.
Utána néztem a gépkönyvében azt írják hogy 15 liter fér bele.
Tökéletes!!
A formája is olyan mint egy régi Harley dupla tanké,
csak alacsonyabb, keskenyebb. 



Adott még Jónás egy pár, 1961-es Harley tank embélát is.
Jól fog mutatni az Izh tankomon.
Köszönöm Jónás brother!! :)





Később majd áthegesztem a tanknyílását jobb oldalra,
azért hogy oldaltámaszon állva több férjen majd bele.




Itt az eredeti motor képe :
Érdekessége, hogy a DKW NZ350 majdnem hű másolata.



9 megjegyzés:

magyarszki fasiszki írta...

Ne akard tökig tölteni, mert ereszteni fog a tanksapkánál, vagy ha igen akkor tegyél bele egy fordított tölcsér szerű belső peremet, hogy ne engedje fellötyögni. Lesd le valami modern tankról azon hogy oldják meg.

Amúgy az 56-os váza már szovjet fejlesztés volt, és már a második fejlesztése a lekoppintott DKW NZ/IZS 47-nek.

magyarszki fasiszki írta...

Székelyföldre menet én is tökig töltöttem a Jawa tankot a Simsonon és a következő 30-40km en egyfolytában eresztett, pedig rendben volt a tömítése. Az ilyen tankok nem zárnak rendesen.

The Maugli Garage írta...

Jó tudni, köszi az infót!!
Amúgy a gyári nyílását behegesztem majd, és egy maszek nyílást teszek jobb oldalra.
Az kisebb átmérőjű és valamilyen autóé.
Remélem jobban fog tömíteni!!
Még csapom sincs hozzá.
Te milyen csapot tettél rá, a gyári szart??

magyarszki fasiszki írta...

Én az eredeti csapot nem tenném rá, mert ritka a jó belőle, nekem is ilyen IZS/Riga csap van a simsonon és elzárva kicsit átereszt aztán pár nap állástól megtelik a karbi. De mivel az Izs csap rámegy a Jawa tankra gondolom fordítva is igaz. Szerintem a Jikov az jobb, igaz nincs víz ülepítője. Nekem még semmilyen csap nincs rajta, mert még nyílása sincs, csak egy 3 as lemez a helyén. Majd forrasztok bele amikor felvágom felül hogy beleműtsem a dobozt a 49-es tankból.

The Maugli Garage írta...

Igen, nekem is van riga csapom.
Tudom hogy a ruszkik mindenre azt tették anno.
Verhovinára, Moszkvára, Uralra, ...stb.
Én lehet hogy valami 3/4-es gömbcsapot eszkabálok majd rá.
Emlékszem már, te új gerincet is csináltál az Izs tankba.
Régen, valamilyen Sachs tankra hegesztettem egy talpas, 500cc Japán motor csapot.
Na az hibátlanul működött!!

magyarszki fasiszki írta...

Jaja a talpascsap jó ötlet, én is azt akarok, azért tettem a helyére egy 3 milis lemezt amikor csináltam a tankot, csak akkor még nem volt meg a csap, de jó lett volna előre kifurkálni és úgy beforrasztani a lemezt, de nem baj, mert elbizonytalanított az, hogy ha kikopik vagy valami, másik ilyet nem találok, mert nem tudom a típusát, és nem hiszem hogy mindnek egyezik a furat távolsága. Egy menetes csatlakozásra meg rá tudok tenni 82 félét is, legrosszabb esetben egy közdarabot kell esztergálni.

The Maugli Garage írta...

Igen, lehet hogy neked mégis jobb lenne a menetes megoldás, mert a 3-as lemezbe nem lehet zsákmenetet fúrni. A talpas csaphoz meg az kell, különben szivárogni fog a két csavarnál.

magyarszki fasiszki írta...

Tudom, de eleve úgy csinálnám, de szerintem hagyom a talpas megoldást, hogy kifúrom megmenetelem, belülről tekerek bele 8.8 as vagy erősebb csavart, hogy a menet biztosan ne jöhessen le róla, és belülről körbeforrasztom a csavar fejét rézzel. de szerintem az lesz, hogy egy megfelelő méretű csavart esztergán hosszában kifúrok, a fejét odaforrasztom, majd a csavar furatán keresztül kifúrom a lemezt.

The Maugli Garage írta...

Értem, akkor a tanból kifelé állna a két csavar.
Nem is rossz megoldás!!
Megint okosabb lettem, hála neked!! :)