2011. november 21., hétfő

TC88 szerszám

A manapság gyártott Harley-Davidson hengerfej tőcsavar anyákhoz
eléggé egyedi, különleges szerszám való.



















A hazánkban ritka, collos szerszámot nehéz beszerezni, vagy nagyon drága.
De még nehezebb az olyan collos krowát beszerezni amelyik
12 szögű, csillag alakú csavar fejre való.
Ennek a szerszámnak a hivatalos megnevezése :
1/2 inch, three square crowa.
Vagyis;
12.7 mm-es, három négyzetű dugókulcs.
   





















Szerencsémre a minap, egyik barátom épp egy szerszám nagykereskedésben járt
és 800.Ft-ért vett nekem egy ilyen crowa gyűszűt.

Kösz Gösszer!







4 megjegyzés:

magyarszki fasiszki írta...

Hasonló gondom nekem is volt hála a szovjet "célszerszám" szükségletnek. De egy biliacél M10 es csavar megoldotta a problémát.

The Maugli Garage írta...

Légyszi Bence, meséld el hogy pontosan mi volt a probléma. Hátha tanulok valami fontosat.

magyarszki fasiszki írta...

A gyújtás forgórésze az úgy jön le hogy meg kell akasztani a dugót pl egy kalapácsnyéllel a karbi nyílásán keresztül vagy holtpont tuskóval. Aztán a forgórészbe bele kell tekerni egy csavart a közepén lévő menetes furatba és amikor eléri a főtengely csapját akkor lefeszíti magát. Gyakorlatilag önmagának a lehúzója. DE! Az a menetes rész benne valami különleges orosz menet vagy az izsevszki munkamorál egy újabb gyöngyszeme nem tudom, a lényeg hogy más a menet profilja így nem tudtam beletekerni a sima M10 es csavart. Aztán mikor már elfogyott a türelmem egy puha szar 5.6 os csavart kezdtem el beleerőszakolni és mivel a ruszki alkatrész anyaga atombiztos átmenetelte megfelelőre és be tudtam eröltetni és végül sikerült lehúzni. Még szerencse hogy nem kell mindig a speciális szerszámokat vadászni elég a nyers erő és barbarizmus. De ennek nem számít. Állítólag az orosz kézikönyvben a motor indításáról szóló fejezet úgy kezdődik hogy "távolítsa el a havat a motorról"

The Maugli Garage írta...

A ruszki alkatrész anyaga valóban atombiztos. Az URAL váz-cső falvastagsága, például: 6 mm.
Szerintem is a lehető legjobb megoldást választottad.
Na meg amúgy is, nem biztos hogy a drága szerszámm a jobb...
A harley-hoz gyártanak egy műanyag tuskót, ami ugyanazt a célt szolgálja mint a kalapácsnyél.
Betámasztod a vezérlés fogaskerekei közé, 17.000.Ft-ért.