Mostanáig sokféle benzintankot szereztem már a motoromhoz,
de még ilyet nem is láttam élőben.
Pedig 1-2 éve Bence barátom is tanácsolta,
hogy Izh 56-os tank lenne jó nekem.
Akkor még nem vettem komolyan a szavait,
de most már belátom, igaza volt!!
Bocs, Bence... király vagy!! :)
Múlt héten Jónás barátom adott egy Izh 56 benzintankot,
és nagyon tetszik.
Utána néztem a gépkönyvében azt írják hogy 15 liter fér bele.
Tökéletes!!
A formája is olyan mint egy régi Harley dupla tanké,
csak alacsonyabb, keskenyebb.
Adott még Jónás egy pár, 1961-es Harley tank embélát is.
Jól fog mutatni az Izh tankomon.
Köszönöm Jónás brother!! :)
Később majd áthegesztem a tanknyílását jobb oldalra,
azért hogy oldaltámaszon állva több férjen majd bele.
Itt az eredeti motor képe :
Érdekessége, hogy a DKW NZ350 majdnem hű másolata.
9 megjegyzés:
Ne akard tökig tölteni, mert ereszteni fog a tanksapkánál, vagy ha igen akkor tegyél bele egy fordított tölcsér szerű belső peremet, hogy ne engedje fellötyögni. Lesd le valami modern tankról azon hogy oldják meg.
Amúgy az 56-os váza már szovjet fejlesztés volt, és már a második fejlesztése a lekoppintott DKW NZ/IZS 47-nek.
Székelyföldre menet én is tökig töltöttem a Jawa tankot a Simsonon és a következő 30-40km en egyfolytában eresztett, pedig rendben volt a tömítése. Az ilyen tankok nem zárnak rendesen.
Jó tudni, köszi az infót!!
Amúgy a gyári nyílását behegesztem majd, és egy maszek nyílást teszek jobb oldalra.
Az kisebb átmérőjű és valamilyen autóé.
Remélem jobban fog tömíteni!!
Még csapom sincs hozzá.
Te milyen csapot tettél rá, a gyári szart??
Én az eredeti csapot nem tenném rá, mert ritka a jó belőle, nekem is ilyen IZS/Riga csap van a simsonon és elzárva kicsit átereszt aztán pár nap állástól megtelik a karbi. De mivel az Izs csap rámegy a Jawa tankra gondolom fordítva is igaz. Szerintem a Jikov az jobb, igaz nincs víz ülepítője. Nekem még semmilyen csap nincs rajta, mert még nyílása sincs, csak egy 3 as lemez a helyén. Majd forrasztok bele amikor felvágom felül hogy beleműtsem a dobozt a 49-es tankból.
Igen, nekem is van riga csapom.
Tudom hogy a ruszkik mindenre azt tették anno.
Verhovinára, Moszkvára, Uralra, ...stb.
Én lehet hogy valami 3/4-es gömbcsapot eszkabálok majd rá.
Emlékszem már, te új gerincet is csináltál az Izs tankba.
Régen, valamilyen Sachs tankra hegesztettem egy talpas, 500cc Japán motor csapot.
Na az hibátlanul működött!!
Jaja a talpascsap jó ötlet, én is azt akarok, azért tettem a helyére egy 3 milis lemezt amikor csináltam a tankot, csak akkor még nem volt meg a csap, de jó lett volna előre kifurkálni és úgy beforrasztani a lemezt, de nem baj, mert elbizonytalanított az, hogy ha kikopik vagy valami, másik ilyet nem találok, mert nem tudom a típusát, és nem hiszem hogy mindnek egyezik a furat távolsága. Egy menetes csatlakozásra meg rá tudok tenni 82 félét is, legrosszabb esetben egy közdarabot kell esztergálni.
Igen, lehet hogy neked mégis jobb lenne a menetes megoldás, mert a 3-as lemezbe nem lehet zsákmenetet fúrni. A talpas csaphoz meg az kell, különben szivárogni fog a két csavarnál.
Tudom, de eleve úgy csinálnám, de szerintem hagyom a talpas megoldást, hogy kifúrom megmenetelem, belülről tekerek bele 8.8 as vagy erősebb csavart, hogy a menet biztosan ne jöhessen le róla, és belülről körbeforrasztom a csavar fejét rézzel. de szerintem az lesz, hogy egy megfelelő méretű csavart esztergán hosszában kifúrok, a fejét odaforrasztom, majd a csavar furatán keresztül kifúrom a lemezt.
Értem, akkor a tanból kifelé állna a két csavar.
Nem is rossz megoldás!!
Megint okosabb lettem, hála neked!! :)
Megjegyzés küldése