Sajnos, mostanáig nem sok időm volt a Harley projektemmel foglalkozni.
Igaz, sok apró hiányossága van még a váznak,
de már ideje lenne, ha a blokk is össze lenne rakva.
Ezért hozzá fogtam végre.
Ezen a képen az eredeti, 2007-es Softail primer lánckerekek vannak.
A kompenzátor lánckerék 34 fogas,
a kuplung lánckerék 46 fogas.
Nekem nem túl szimpatikus ez a kuplung,
ezért már régebben lecseréltem egy '78-as,
Shovelhead kuplungra.
Ezen a képen az 1978-as Shovelhead primer lánckerekek vannak.
A kompenzátor lánckerék 24 fogas,
a kuplung lánckerék 37 fogas.
A kuplung felfogatást már régen átalakítottam az 5 sebességes váltómhoz,
de a kompenzátor lánckereket még csak most alakítottam át
a Softail főtengelyemhez.
Ezen a képen, baloldalon a 2007-es, jobboldalon pedig az 1978-as
kompenzátor felfogatás látható.
Mivel nem egyformák, úgy döntöttem
hogy nem kell a kompenzátor szerkezet.
Különben is, 1964-ig nem volt ilyen szerkezet a Harley motorokon.
Sőt, a mai divatos "Belt primary", más néven "szíj hajtás" is kompenzátor nélküli.
Ezen a képen, baloldalon a 2007-es kuplung kosár,
a jobboldalon pedig az 1978-as kuplung kosár van.
Ezen a képen, baloldalon a 2007-es kompenzátor,
a jobboldalon pedig az 1978-as kompenzátor van.
Ezen a képen jól látható hogy mennyivel nagyobb a régi kuplung lamella,
az újabb típusú kuplung kosárnál.
Sajnos újabb típusú lamellám nincs, de tudom a méreteit és
kiszámoltam hogy, ha össze adjuk az újabb lamellák tapadó felületeit,
akkor körülbelül akkora számot kapunk mintha a régebbi kuplungból kivennénk egy lamellát.
Szóval, az 1978-as, Shovelhead kuplungnak nem csak a tapadó felület átmérője nagyobb,
de még a mennyisége is.
Én ezért szavazok inkább a régi kuplungra!
A Shovelhead Kompenzátor lánckerekét is sikerült átalakítanom
a 2007-es Softail főtengelyhez.
Íme, így néz ki a teljes, átalakított primer hajtásom :
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése